Program je oblikovan v skladu s standardi za izvajanje mediacijskih usposabljanj pri MEDIOS - Združenje mediacijskih organizacij Slovenije.
Pogoj za vključitev je uspešno zaključeno Osnovno usposabljanje za mediatorje v obsegu 100 ur.
Opcija: Po dogovoru z naročnikom lahko poteka osnovno 100-urno usposabljanje za mediatorje in nadaljevalno 50-urno usposabljanje za šolske mediatorje združeno v enovit 150-urni program. Dodatne brezplačne ugodnosti: predavanja za pedagoški zbor in za starše učencev/dijakov ter prilagojena cena izobraževanja glede na pričakovane cilje šole.
PROGRAM
- obseg 50 ur, v kombinaciji online zoom in v živo
- število udeležencev v skupini: 6 - 10
- pogoj za vključitev: uspešno zaključeno osnovno 100-urno usposabljanje za mediatorje
KRAJ in DATUM
- Predviden začetek september 2023 Kraj: Celje ali v zainteresirani šoli
POTRDILA
Po končanem usposabljanju prejmete:
- POTRDILO o udeležbi in uspešno zaključenem usposabljanju
- NAZIV ŠOLSKI MEDIATOR
PRIDOBLJENE KOMPETENCE: usposobljenost za integracijo mediacije v šolsko okolje, dodelana logistika za umestitev mediacije kot vzgojne metode v kurikul vzgojne institucije, usposabljanje vrstniških mediatorjev, dokumenti in obrazci za vodenje šolske in vrstniške mediacije.
CENA: V ceno je vključena publikacija Šolska mediacija kot vzgojna dejavnost in priročnik Vrstniška mediacija - gradivo za usposabljanje vrstniških mediatorjev v
- pravne osebe - 860,00 EUR (za zaključene skupine cena po dogovoru)
- fizične osebe - 680,00 EUR
- nezaposlene osebe, študenti - 550,00 EUR Op.: V vseh primerih je možno obročno plačilo.
IZVAJALEC programa je Zavod ARSIS, predavateljica Ivanka Marič, trenerka mediatorjev.
Več informacij in podrobnejši program pridobite na osnovi dodatnega povpraševanja.
PROGRAM USPOSABLJANJA ZA ŠOLSKE MEDIATORJE
1. NAMEN USPOSABLJANJA
V osnovne šole je mediacija uvedena z Novelo zakona o OŠ (2007) kot sestavni del vzgojnega načrta šole, opredeljenega v Letnem delovnem načrtu šole. Skladno s tem se pojavlja potreba po ustreznih znanjih in usposobljenosti, tako pri njeni integraciji in implementaciji kot izvajanju formalne mediacije.
Šolska mediacija je celostna vzgojna dejavnost, ki obsega:
- formalno mediacijo kot obliko reševanja konfliktov in sporov med vsemi udeleženci vzgojnoizobraževalnega procesa in še posebej med učenci v obliki vrstniške mediacije,
- vzgojni program za učence v obliki programa usposabljanja vrstniških mediatorjev in v obliki delavnic o konstruktivnem reševanju konfliktov, kar pozitivno vpliva na razvoj čustvene inteligence idr.
2. CILJI IZOBRAŽEVANJA IN USPOSABLJANJA
Udeleženci usposabljanja
- se seznanijo s konceptom uvajanja in izvajanja šolske mediacije,
- spoznavajo vzgojno vrednost transformativne mediacije,
- spoznajo pozitivne učinke šolske mediacije in vrstniške mediacije ter njuno vlogo pri spreminjanju šolske kulture,
- se usposobijo za samostojno izvajanje formalne mediacije,
- spoznavajo smiselnost mediacije pri različnih ciljnih skupinah in njene posebnosti,
- spoznavajo in oblikujejo temeljna pravila šolske in vrstniške mediacije,
- prepoznavajo in (so)oblikujejo etična pravila šolske mediacije,
- spoznavajo vzgojni namen in vlogo vrstniške mediacije,
- se usposobijo za izvajanje vzgojnega programa usposabljanja vrstniških mediatorjev,
- izdelajo program uvajanja šolske mediacije v svoji delovni sredini.
3. ORGANIZACIJA IZOBRAŽEVANJA IN USPOSABLJANJA
- Program obsega 50 ur, vključno z zaključnim preverjanjem usposobljenosti v obliki seminarske naloge o umestitvi ŠM v kurikulum.
- Seminar poteka v kombinirani obliki on line in v živo ter individualizirano v obliki mentorstva pri izdelavi integracijske sheme, oblikovanja vzgojnega načrta itd.
4. OBLIKE IN METODE DELA
Prevladujoče oblike in metode dela so:
- interaktivno predavanje (kombinacija on line in v živo)
- samostojno delovanje udeležencev v realni šolski sredini (promoviranje in predstavljanje vloge in pomena ŠM in VM)
- oblikovanje osnutka programa ŠM in VM za vzgojni načrt konkretne šole
- oblikovanje dokumentov za evidentiranje, izvajanje, spremljanje in evalviranje ŠM
- mediacijski trening s poudarkom na TM
- supervizijsko spremljanje dela
5. VSEBINA IZOBRAŽEVANJA IN USPOSABLJANJA
|
Število ur |
|
1. del |
|
10 ur |
2. del
|
|
20 ur |
3. del |
|
20 ur |
6. AKTIVNA VLOGA UDELEŽENCEV
Udeleženci izobraževanja in usposabljanja so aktivni tudi izven seminarja v obliki pridobivanja praktičnih izkušenj v svoji delovni sredini in implementaciji mediacije, ki lahko poteka na več načinov: v obliki uporabe mediacije kot vzgojne metode v pedagoškem procesu, v obliki mediiranja v konfliktnih situacijah, dokumentiranja realiziranih izkušenj, snovanja celostnega programa mediacije za šolo, v obliki sodelovanja v šolskem timu za uvajanje šolske in vrstniške mediacije, v obliki predstavitev šolske in vrstniške mediacije različnim ciljnim skupinam (učencem, dijakom, staršem, sodelavcem).
7. IZPITNI SEMINAR obsega izdelavo seminarske naloge v obliki konkretnega uporabnega dokumenta formalnega uvajanja šolske in/ali vrstniške mediacije. Izdelek vrednoti in oceni trenerka mediatorjev.
8. STANDARD ZA PRIDOBITEV NAZIVA ŠOLSKI MEDIATOR
- predhodno uspešno zaključeno 100-urno osnovno usposabljanje za mediatorje in pridobljeni naziv mediator
- uspešno zaključeno usposabljanje za šolske mediatorje v obsegu 50 ur
- pozitivno ovrednotena seminarska naloga, ki predstavlja logistiko integracije in implementacije ŠM in VM v šolski kurikul.
Izvajalka seminarja: Ivanka Marič, trenerka mediatorjev (odlična poznavalka šolskega življenja, izkušena pedagoška delavka in ravnateljica)
Celje, november 2022